Μακιγιάζ: Όσα δεν γνωρίζετε!


Σήμερα θα ασχοληθούμε με το πιο αγαπημένο μου γυναικείο "άθλημα", το μακιγιάζ! 
Αλήθεια, έχετε σκεφτεί ποτέ τι είναι το μακιγιάζ; 
Το μακιγιάζ περιλαμβάνει ένα σωρό πράγματα. 
Το μακιγιάζ είναι τέχνη, φαντασία, δημιουργία. Αλλά κυρίως είναι ψευδαίσθηση! 
Το σωστό μακιγιάζ κρύβει ατέλειες και τονίζει τα προτερήματα του προσώπου μας και για την
ακρίβεια, τα χαρακτηριστικά του. 
Το μακιγιάζ είναι αυτό που δίνει εν-τύπωση στο πρόσωπό μας.
 Δίνει, αλλά και τονίζει τις εκφράσεις μας. 
Το μακιγιάζ είναι ζωγραφική.
Μπορείς να ζωγραφίσεις όχι μόνο το πρόσωπο αλλά και το σώμα (face & body painting).  
Το μακιγιάζ είναι καλλιτεχνία. 

Πολλές φορές η αδελφή μου, μου λέει...
 "Εγώ δεν είμαι επαγγελματίας για να το κάνω "αυτό" όπως εσύ"
ή
"Εγώ δεν ζωγραφίζω όπως εσύ" 
...και οι φίλες μου συνήθως με ρωτάνε...
 "Μα καλά, πως τραβάς την γραμμή του eyeliner; Εγώ δεν μπορώ να το κάνω"
ή
"Πως απλώνεις τις σκιές τόσο ομοιόμορφα;" 
....και άλλα διάφορα τέτοια. 
Θα σας πω ακριβώς αυτό που λέω και σε όλους όταν με ρωτάνε -γιατί με ρωτάνε και άντρες, βλέπεις έχουν την περιέργεια να μάθουν, άλλωστε ότι μαθαίνει κανείς καλό είναι.
Αυτό που λέω λοιπόν είναι το εξής:
Όλοι ζωγραφίζουμε. 
 Κι εσύ. Κι εγώ. Και όλοι. 
Αρκεί να σου αρέσει και το κυριότερο, αρκεί να έχεις την υπομονή για να τα καταφέρεις. 
Ξεφύγαμε λίγο, το ξέρω. Ας μαζευτούμε πάλι στο θέμα. 
Είμαι σίγουρη ότι ξέρεις πως το μακιγιάζ χρησιμοποιείται από αρχαιοτάτων χρόνων και μάλιστα το εφάρμοζαν άνδρες και γυναίκες. Όμως οι άνδρες το εγκατέλειψαν σιγά σιγά από την περίοδο της Αναγέννησης.
Οι μόνοι άνδρες που μακιγιάρονται σήμερα είναι οι ηθοποιοί, τηλεπαρουσιαστές, τραγουδιστές και γενικά όσοι ασχολούνται με τα επαγγέλματα του θεάματος.
Γιατί με το μακιγιάζ μπορείς να γίνεις κάποιος άλλος.
Με το κατάλληλο μακιγιάζ πετυχαίνουμε αλλαγή φύλου, φυλής και άλλα πολλά τα οποία περιλαμβάνονται στο θεατρικό μακιγιάζ αλλά και το μακιγιάζ κινηματογράφου.
Ένα ακόμα κομμάτι του μακιγιάζ είναι αυτό των special effect, όπου δημιουργούμε αληθοφανή τραύματα, εγκαύματα και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα πράγματα τα οποία χρησιμοποιούνται τόσο στο θέατρο όσο και τον κινηματογράφο.

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι το μακιγιάζ δεν είναι απλά σκιές, ρουζ, κραγιόν και μάσκαρα.
Επίσης, δεν είναι μόδα.
 Άσχετα αν κάθε χρόνο βγαίνουν νέες τάσεις, αυτό έχει να κάνει καθαρά με το εμπορικό κομμάτι, το marketing. Άλλωστε μία από τις αρχές του marketing και της διαφήμισης είναι να κάνεις τον καταναλωτή να νιώσει ότι έχει ανάγκη από ένα προϊόν ή υπηρεσία που στην πραγματικότητα μπορεί να ζήσει και χωρίς αυτό. 
Ουπς! Μόλις αποκάλυψα το μυστικό! 
Ας επανέλθουμε όμως επί του θέματος. 
Το κυριότερο όμως σε σχέση με τη μόδα είναι ότι δεν πρέπει να την ακολουθούμε πιστά και κατά γράμμα. Διότι, μπορεί ορισμένα χρώματα ή προϊόντα να μην ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά ή στο δέρμα μας. 
Το αποτέλεσμα του μακιγιάζ επίσης εξαρτάται από δύο πολύ σημαντικού παράγοντες.
 Ο 1ος και κυριότερος παράγοντας (για να μην πω ο πιο σημαντικός) είναι ο καμβάς.
Ποιος καμβάς; Μα δεν είπαμε ότι το μακιγιάζ είναι ζωγραφική;
Σκέψου λοιπόν, σε ένα δέρμα απεριποίητο, με έλλειψη υγρασίας (δηλ. αφυδατωμένο) και ένα σωρό άλλες ελλείψεις. Πως νομίζεις ότι θα απλωθεί το makeup; 
Πολλές φορές ακούω να μου λένε...
"Αυτό το makeup δεν είναι καλό, όταν το απλώνω το δέρμα μου δείχνει σαν ψηφιδωτό, ξεφλουδίζει και κάνει κενά. Άσε που δεν στρώνει και εύκολα." 
Εμένα πάλι μου φαίνεται απολύτως λογικό.
Αφού το δέρμα δεν είναι ενυδατωμένο, τι περιμένεις;
Το μακιγιάζ κάνει θαύματα μόνο όταν ο καμβάς πάνω στον οποίο ζωγραφίζεις είναι καλής ποιότητας.  
Ειδάλλως, τα καλύτερα και ακριβότερα προϊόντα να χρησιμοποιήσεις και ο καλύτερος makeup artist να σε βάψει, θαύματα είναι δύσκολο να γίνουν.
Ο 2ος παράγοντας λοιπόν, είναι τα προϊόντα τα οποία όχι μόνο πρέπει να είναι ποιοτικά αλλά πρέπει και να τα χρησιμοποιείς σωστά, για να έχεις ένα φυσικό αποτέλεσμα.
Προσωπικά, προτιμώ στην καθημερινότητά μου το look "βαμμένη  -άβαφη".
Δηλαδή, ενώ είμαι βαμμένη να δείχνω απολύτως φυσική σαν να είμαι αμακιγιάριστη.
Επίσης, τα ποιοτικά προϊόντα έχουν μάλιστα την υπεροχή ότι ενώ τα χρησιμοποιούμε δεν φράσσουν τους πόρους, το δέρμα αναπνέει ενώ επίσης περιέχουν θρεπτικά συστατικά ώστε παράλληλα να ενυδατώνουν, να θρέφουν και να περιποιούνται την επιδερμίδα.
Τέλος, έτσι για να σας δείξω ένα μικρό δείγμα της δουλειάς μου -αν και συνήθως το αποφεύγω, αλλά επειδή αυτές τις φώτο τις έχω ήδη ανεβάσει στα social media όποτε ίσως έχει πέσει κάπου το μάτι σας σε αυτές, λίγο πιο κάτω θα δείτε το κολάζ από δύο φωτογραφίες. 
Είναι ένα ημιbody painting που είχαμε παρουσιάσει το καλοκαίρι του 2003 στις Σπέτσες, καθώς ολοκληρώναμε έναν κύκλο μαθημάτων όπου ένα από αυτά ήταν και το μακιγιάζ.
 Όπως θα παρατηρήσετε είναι ένα λευκό αμάνικο μπλουζάκι όπου στο πίσω μέρος της πλάτης υπάρχει μια στάμπα.
Φυσικά το θέμα έχει να κάνει με το νησί των Σπετσών!
Αυτά λοιπόν για σήμερα.
Μην ξεχνάτε ότι ο Χριστουγεννιάτικo διαγωνισμός συνεχίζεται.
Προλαβαίνετε να πάρετε μέρος στο
blogοδιαγωνισμό.
Όσο για τον δεύτερο διαγωνιμσό που σας έχω υποσχεθεί θα πρέπει να κάνετε λίγη υπομονή ακόμα.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Νίκη Γιαννουλίδου. Από το Blogger.